„Uczuciowy” mięsień lędźwiowy – techniki rozluźniające lędźwie, dolne plecy i brzuch.

Siedzący tryb życia i stres to dominujące elementy naszej kultury. Zdecydowana większość z Nas nosi trwałe napięcie w mięśniach lędźwiowych, a co za tym idzie, w powięzi otaczającej całą okolicę bioder, brzucha i dolnych pleców. W czasie tych warsztatów, poznamy łagodne, ale skuteczne techniki rozluźniające okolice lędźwi.

Parzyste mięśnie lędźwiowe to jedyne mięśnie łączące górną i dolną część ciała. Są niezwykle istotne dla prawidłowej postawy, a także odpowiedzialne za zginanie w biodrach. Mięśnie lędźwiowe osób prowadzących siedzący tryb życia są napięte i słabe, zaś osób aktywnych (rowerzystów, biegaczy) - napięte i mocne.

Napięcie w mięśniach lędźwiowych przenosi się przez pasma powięzi na sąsiadujące tkanki, powodując czasem dyskomfort w dolnych plecach, a nawet problemy z trawieniem i oddychaniem. Asymetrycznie napięcie w tylko jednym z pary mięśni lędźwiowych może natomiast prowadzić do problemów ze stawem krzyżowo-biodrowym.

Mięsień lędźwiowy jest bardzo podatny na sygnały płynące z autonomicznego układu nerwowego. Natychmiast napina się na sygnał niebezpieczeństwa (szykując organizm do ucieczki, tzw. fight or flight reaction), Innymi słowy, kiedy jesteśmy zestresowani, lub przeszliśmy większą czy mniejszą traumę (wypadek, operację, rozwód, przemoc, itd.), mięsień lędźwiowy spina się długoterminowo, często 'zapominając' jak ponownie się rozluźnić.

Klasyczne ćwiczenia rozciągające nie rozwiązują problemu. Wręcz przeciwnie, zbyt mocne rozciąganie powoduje, że mięśnie jeszcze bardziej spinają się w naturalnym odruchu ochronnym.

W czasie tych warsztatów, poznasz efektywne sposoby rozluźniania nie tylko samego mięśnia lędźwiowego, ale i otaczającej go i sąsiadującej powięzi. Będziemy korzystać z technik somatycznych, samo-masażu oraz pozycji jogi regeneracyjnej.