WIOSENNE PRZEBUDZENIE -WARSZTATY




Po pierwsze, zajmiemy się rozluźnieniem tkanek głębokich (pozbywania się 'węzłów'). W tym celu zastosujemy pozycje jogi yin (powięziowej), a także pasywne i bardziej dynamiczne techniki automasażu.

Po drugie, użyjemy techniki pandykulacji, aby przeprogramować mięśnie ze stanu chronicznego napięcia do stanu pierwotnego.

Będziemy też pracować z oddechem, aby poprawić jego jakość oraz wyzwolić uspokajającą reakcję układu nerwowego.

Joga nidra- technika głębokiego relaksu ciała i umysłu, zakończy warsztaty.

Warsztaty rozluźniające są idealne dla każdego, kto:

-odczuwa ból lub napięcie w szyi, ramionach, plecach lub pośladkach, a regularne ćwiczenia nie przynoszą mu ulgi

-często odczuwa ból głowy, lub zmęczenie

-cierpi z powodu stresu, niepokoju czy bezsenności

Warsztaty mają na celu osiągnięcie długotrwałego stanu rozluźnienia, zarówno na poziomie fizycznym, jak i psychicznym.

*** Wymagania sprzętowe: dwie piłki tenisowe i długa skarpetka



PANDYKULACJA to świadome, powolne kurczenie, a następnie stopniowe wydłużanie i rozluźnianie całych grup mięśniowych. Powoduje ono nie tylko pozbycie się chronicznego napięcia (tzw. stanu sensorycznej amnezji motorycznej), ale też resetuje mięśnie do neutralnej pozycji. Podczas ćwiczeń somatycznych następuje przeprogramowanie umysłu: uczymy się, jak świadomie odpuszczać napięcie w ciele, z długotrwałym efektem.


JOGA YIN polega na pasywnym utrzymywaniu pozycji przez kilka minut, podczas których ciało zupełnie poddaje się grawitacji. Korzystając z pomocy wałka, bloczków, ciężaru własnego ciała, a nawet tenisowych piłek zawiniętych w skarpetę i pozostając długo w jednej pozycji pozbędziemy się węzłów powstałych z powodu chronicznego napinania zarówno mięśni jak i powięzi (często odpowiedzialnej za ograniczenia w zakresie ruchów).


Będziemy także czerpać z Tradycyjnej Medycyny Chińskiej i Tradycyjnego Masażu Tajskiego, stosując ucisk na punkty akupresury.

Niektóre techniki samomasażu, wywodzące się z Tradycyjnego Masażu Tajskiego, będą nieco bardziej dynamiczne. Używając ciężaru własnego ciała, dłoni i przedramion, będziemy mogli przy minimalnym wysiłku rozluźnić m.in. stopy, nogi, ręce i twarz.

Sporo czasu poświęcimy na ćwiczenia oddechowe nakierowane na uwalnianie napięcia z przepony. Stres i niepokój prowadzą do nieświadomych przykurczy tego niezwykle ważnego mięśnia oddechowego, co prowadzi do płytkiego oddechu, a nawet do napięcia całego obszaru brzusznego, negatywnie wpływając na trawienie.

 JOGA NIDRA , czyli metodą relaksacyjną, która inicjuje proces introspekcji i pasywnej uważności. To wewnętrzna podróż, która polega na obserwacji i doświadczaniu tego wszystkiego, co w danej chwili pojawia się w obrębie ciała, umysłu i ducha. Joga nidra przynosi całkowitą relaksację przy zachowaniu pełnej świadomości.